Sunday 22 December 2013

Wolnostojący stojak na farby/Free-standing paints holder

Swego czasu zmajstrowałem sobie taki oto stojak na farby. Głównymi argumentami były: brak ściany w pobliżu oraz oszczędność powierzchni biurka (potrzebuję dużo miejsca na mój bałagan :D ).
Jak widać na zdjęciach wszystko ładnie stoi, wszystko widać, łatwo sięgnąć.

Quite while ago I made this paint holder for my workshop. Main arguments were: lack of free wall where I paint, and saving space on my desk (as I need much space for my mess :D ).

As seen on pictures, everything stands well and is easily visible and reachable.










"Szkielet" nośny zrobiony jest z łat 2x3cm, podstawa 40x40cm a wysokość stojaka to 50cm (+ kółeczka, leniwy jestem Bardzo szczęśliwy ). "Półki" to płyta MDF sklejona ze sobą wikolopodobnym (wystarczająca wytrzymałość), wzmocniona od spodu trójkątami, kąty wszędzie to 90 stopni.
Listewki wypuszczone nieco wyżej gdyż jest tam w planach dodanie ostatniej półki, ale to dopiero jak mi się miejsce skończy.

Main frame is made from 2x3cm planks, base is 40x40cm and height is 50cm (+ little rubber wheels, as I'm too lazy to carry it around :D ). "Shelves" are made from MDF board, pieces are glued together using white PVA glue (strong enough) and reinforced with small triangles, every angle is 90 deg.

This holding planks are a bit longer, It's because I'm planning to add next section as i run out of free space.






Koszt jest dość trudny do oszacowania, gdyż większość to cena docinania MDF (cena cięcia stała a ja wykorzystałem MOŻE 15% płyty 2x3m, płaciłem za połowę). Ja za ten stojak zapłaciłem około 80zł łączenie, ale obstawiam że za 150zł to zrobiłby takich 5-7. 
Robota zajęła mi 4 dni, ale to głównie czas schnięcia kleju.

It's hard to estimate costs, as most of it is the price of cutting to size MDF board (prize is still for whole board, and I used MAYBYE 15% of 2x3m board, while I payed cost of half). For this holder I payed about 80 PLN, but I estimate that for 150PLN I can make 5-7 like this one.

Job took about 4 days, but mainly it's glue drying time.

No comments:

Post a Comment

I'm absolutely okay with linking to my pics or posts, as long as you provide the source. I pay close atention to copyrights, but if you find copyrighted material on this blog, write to me and I'll remove it ASAP.
Linkowanie moich zdjęć czy postów jest absolutnie okej, tak długo jak zostanie podane ich źródło. Zwracam baczną uwagę na prawa autorskie, ale jeśli zauważysz na tym blogu materiał chroniony, napisz do mnie a zdejmę go jak najszybciej.